Sindbjerg MTB

Anlæggelse af Sindbjergsporet er efterhånden så fremskreden, at foreløbige regler omkring brugen af det skal på plads.

Sporet ligger sammen med og omkranser skydebanen i Sindbjerg, og det ligger så tæt på banen, at vi er langt inden for sikkerhedsafstanden, når der skydes på banen.

Derfor er der ganske få men vigtige sikkerhedsregler, som skal overholdes. Kort og godt. Reglerne kan ikke bøjes, og er der nogen, der har kendskab til, at nogen gør det alligevel, har vi alle et medansvar for, at det straks bringes til ophør. Et skud hagl kan gøre skade, og ud over det, vil det formentligt medføre at sporet lukkes.

Regel nr. 1: Der må cykles på sporet fem ud af ugens syv dage. De to dage, hvor der ikke må cykles er onsdage og lørdage. Det gælder hele de to dage og skyldes, at skydebanen benyttes af skytter de to dage.

Regel nr. 2: Enhver brug af sporet skal starte ved skydebanen. Det er en ekstra sikkerhedsforanstaltning, så hvis der er skytter på banen, vil det blive bemærket, før man kører ud på sporet og visa versa. Det skulle ikke kunne ske, men er en ekstra forholdsregel. Skydeklubbens medlemmer er selvfølgelig alle bekendt med disse regler, men ganske som mtb-folk kan være autonome, er der altid en risiko for at uautoriserede skytter kan finde på at bruge skydebanen mod reglerne.

Vi smider selvfølgelig ikke affald på sporet eller omkring klubhuset. Affaldscontainere ved klubhuset må benyttes.

Halvtaget med borde og bænke ved klubhuset må benyttes